11 Mayıs 2020 Pazartesi

MASK HOLDER | 3D Baskı ile Maske Tutucu Aparat Yapımı


Merhaba,


Bir arkadaşımın paylaşması üzerine, yurtdışında küçük bir çocuk tarafından sağlık çalışanları için maske tutucu basıp gönderildiğini duydum. İşim gereği bu Covid-19'dan bizler de etkilendik. Dolayısıyla işe giderken ve işte devamlı maske kullanımına başladık.

Her maske maalesef aynı kalitede olmuyor. Ayrıca devamlı toplantıları da kulaklık ile uzaktan yaptığımız için kulaklar bu maske ipi yüzünden bazen yara olma seviyesine geliyordu. Aynı durum çok bol olan maskeler için de geçerlidir.

Elimde bulunan Ender 3 Pro 3D yazıcı ile deneme çıktıları aldım. Kaliteli bir sonuç beklemiyordum. Çünkü piyasadaki en ucuz 3D yazıcı buydu. Ama %100 doluluk ile basıldığında güzel sonuçlar aldım. Esnek ve rahatsız etmemekteydi.



              




Aşağıdaki linkteki modeli kullandım. Model bence küçüktü. Bu yüzden Repetier-Host programında GCODE dönüşümü yapmadan önce modeli 1.2 oranında büyüttüm. Tekli ve Dörtlü bastım.

Kulaktan düşen maskeler ve kulak kesen maskelere son. 3D Printer: Ender 3 Pro Filament : PLA 1.75mm Beyaz Doluluk : %100 Tekli Baskı : 26 Dakika Dörtlü Baskı: 2 Saat 20 Dakika Kullanılan çizim: Surgical Mask Strap Remix Model Linki: https://www.thingiverse.com/thing:4249113

Bu linkten indirip direk atabilirsiniz.



Tekli Baskı:




Dörtlü Baskı:



Bu da maskenin 3D baskı sırasında çektiğim videosu. GCODE dosyalarını buraya bırakıyorum.

Link: mask_holder.gcode 
Link: mask_holder4.gcode


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder