11 Mayıs 2020 Pazartesi

INFRARED HEAT GUN | Ev Yapımı Kızılötesi Sıcaklık Ölçer

INFRARED HEAT GUN | Ev Yapımı Kızılötesi Sıcaklık Ölçer



Merhaba Arkadaşlar,


Bu projeyi yüksek fiyatlarla satılan ateş ölçerlere rakip olsun diye yapma kararı aldım. Gece oturup sabaha kadar tamamladım.

Kullandığım Malzemeler:

- Arduino Nano
- OLED i2c 0.96 inch ekran
- MLX-90614 Kızılötesi sıcaklık sensörü
- Jumper
- Pil 3xAAA
- Kırmızı ve Yeşil Ledler


Devre şeması | circuito.io




MLX-90614 sensörü için arkadaşımdan aldığım hazır kart vardı. I2C protokolü ile çalışan bu sensör için SoftwareI2C kütüphanesi kullandım. Bu sayede iki farklı I2C cihazı kullanmış oldum. Çizimde sensörün SDA - D3 SCL - D5 olarak kullanıldı. Ledler ise D2 ve D6 üzerine konumlandırıldı.


3D yazıcı ile kutu yapılması:

Sketchup programı ile çizimler yaptım.


Repetier-Host ile G-CODE üretip baskı yaptım.




Aşağıdaki linkten videoya ulaşabilirsiniz. Tüm süreçleri içermektedir.

Arduino Nano, MLX90614 ve OLED ekran kullanarak yaptığım hassas kızılötesi sıcaklık ölçer videosu. 3D Design : Sketchup 3D GCODE: Repetier-Host 3D Printer : Ender 3 Pro Filament : PLA 1.75mm White Infill : %100 Cover : 4 hours Case : 16 hours 35 min Arduino Nano MLX-90614 - I2C comm OLED 0.96 inch screen - I2C comm on-off switch Jumpers Red & Green lights 3 x AAA batteries




Çizimler ve Kodlar için Github Linki:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder